مردی بی همکلاسی

Monday, September 18, 2006

گذشته, اشتباه, عبرت, حلالیت

شاید ما هر روز یک مقدار از روزمون رو به فکر کردن در مورد گذشتمون کارهایی که تو گذشته انجام دادیم خاطرات تلخ وشیرینی که داشتیم, دوستان وعزیزانی که از دست دادیم و خلاصه هر چیزی که گذشته ما رو می سازه.

بیشتر اوقات این فکر کردن مثله یک عادت و فقط چند لحظه یا چند دقیق است و در حد یک یادآوری کوتاه و گذرا ولی بعضی روزها که به یاد گذشتمون می افتیم مثله روز خای قبل ساده وگذرا نیست, بلکه این بار به گذشتمون خیلی عمیق نگاه می کنیم نگاه کنیم که یادمون بی آد که امروز که اینجا یم دیروز کجا بودیم و چی مارو به اینجا رسوند نگاه کنیم و ببینیم که چه اشتباه هایی دیروز کردیم که امروز نکنیم, نگاه کنیم تا به بی نیم که چه دل هاهی رو دیروز شکندیم که شاید بتونیم از اون ها بخشش طلب کنیم, نگاه کنیم تا بدونیم عاشق بودیم و می تونیم عاشق باشیم و عشق خیرات کنیم, نگاه کنیم تا ببینم که می شه خوبی کرد و خوبی دید, نگاه کنیم تا چقدر خوب و بودیم و چقدر بد.این روزها روزهای مهم هستن روز هاین که می تونن زندگی ما رو عوض کنن.

امروز یکی از اون روزهاست واسه من روزی که می خوام حساب کتاب این 19سال زندگیم رو به کنم و به یادم بی ارم که تا حالا چه اشتبته هایی کردم که دیگه نکنم, چه خوبی هایی اگر کردم تکرار کنم.یادم بی آرم که چقدر مدیونه پدر مادرمم, یادم بی آرم که چقدر برادرام تو زندگیم به من محبت کردن و من چقدر اون ها رو نارحت و نا امید کردم.یادم بی آرم که خدا چقدر تو زندگیم رحمان و رحیم بوده و من خطا کار, یادم بی آد که چقدر خدا دوستم داشت که کلی دوست های خوب به من داد که کلی چیز به من یاد دادن .

و وقتی این ها رو یادم آوردم می خوام از پدر ومادرم به خاطره هم زحمت های که واسم کشیدن و من هیچ وقت هر چی کار براشون بکنم جبران نمی شه, از برادرام واسه محبت هایی که تو حق این داداشه کوچیک خنگشون کردن و من برایه همیشه باید غلامیشونو تا شاید جبران محبتاشون بشه, از خدا واسه این همه گناه و از دوستام که با کمکاشون من اینجام و هر کاری که در راهشون بکن بازم کمه .از همشون تشکر کنم و التماس کنم که بدی های منو ببخشن و منو حلالم کنن.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home